7:12 μ.μ.

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ – ΚΤΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Posted by Εφημερίδα Κρουά - Κρουά |


 

Διαβάζω την επιστολή επιβάτιδας του ΚΤΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ στο νυκτερινό δρομολόγιο Φλώρινα – Αθήνα, η οποία πολύ ευγενικά εκθέτει το προσωπικό της πρόβλημα - διακοπή των νυκτερινών δρομολογίων στη συγκεκριμένη γραμμή-  και ζητά  να εξετασθεί το θέμα από τη διοίκηση .  Σε αντίθεση με την ευγενική επιστολή, υπάρχει καταιγισμός από σχόλια γεμάτα εμπάθεια για το τοπικό ΚΤΕΛ.  Σκέτη χολή για την επιχείρηση, τον Πρόεδρο, τους οδηγούς, τους εισπράκτορες κτλ.κτλ κτλ.
Δεν σκοπεύω να λειτουργήσω ως συνήγορος του ΚΤΕΛ ούτε και τιμητής των σχολιαστών. Απλά πιστεύω πως, ίσως η ημιμάθεια  είναι αυτή που μας οδηγεί πολλές φορές σε περίεργες συμπεριφορές. Γι αυτό και θα ήθελα να μοιραστούμε κάποια στοιχεία από έρευνα σε παρελθόντα χρόνο για τη λειτουργία των ΚΤΕΛ, τη διαμόρφωση της τιμής του εισιτηρίου κτλ.   
Όλα τα ΚΤΕΛ, συμπεριλαμβανομένου και του ΚΤΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ,  είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις Δεν επιχορηγούνται, ούτε και επιδοτούνται από το κράτος. Το κράτος αντίθετα,  βάζει και μέσα την επιχείρηση με τις καθυστερήσεις πληρωμών των μαθητικών δρομολογίων!
Τη τιμή  εισιτήριων,  δεν την ορίζουν οι επιχειρήσεις των ΚΤΕΛ αλλά το ίδιο το Υπουργείο. Στη συνέχεια αν έχουν τα ΚΤΕΛ περιθώρια, μπορούν να διαμορφώσουν τιμές προς τα κάτω.   Από την έρευνα  προέκυψε πως το ΚΤΕΛ Φλώρινας έχει τις χαμηλότερες τιμές, συγκριτικά με άλλα ΚΤΕΛ , για διαδρομές με τα ίδια χιλιόμετρα.
Το ΚΤΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ, απασχολεί προσωπικό και συντηρεί 100 οικογένειες. Παρά τα εσωτερικά  προβλήματα που ακούγονται, εξακολουθεί να είναι μία βιώσιμη επιχείρηση, να δίνει δουλειά στη Φλώρινα και να συμβάλλει στην επικοινωνία του νομού.                                                                        
Να μη ξεχνάμε βέβαια και τη συμβολή του ΚΤΕΛ στην εξυπηρέτηση και την επικοινωνία της περιφέρειας! Τα χωριά μας σήμερα και οι μαθητές, εξυπηρετούνται από το ΚΤΕΛ, και αν γυρίσουμε λίγα χρόνια πίσω, η έλευση του «λιωφορίου» ήταν το γεγονός της ημέρας για τα χωριά μας!             
Ας αναλογιστούμε σε αυτό το σημείο, σε τι αντίξοες συνθήκες επεβίωσε το ΚΤΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ και σε τι  συνθήκες επιβιώνει λόγω καιρού και κακών δρόμων! Και μία καλή κουβέντα βέβαια για τους έμπειρους  οδηγούς που δεν έχουν κάνει ατυχήματα ,  νομίζω πως δεν βλάπτει να ακουστεί από τον καθένα μας!  Οι υπηρεσίες που προσφέρει το ΚΤΕΛ, σαφώς και έχουν κοινωνική αξία. Όσο για τη κοινωνική προσφορά, να μην ξεχνάμε πως και δωρεάν εισιτήρια δίνονται σε ειδικές περιπτώσεις, και δωρεάν δρομολόγια και άπειρες εκδηλώσεις πολιτισμού έχουν στηριχτεί, από το ΚΤΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ . Εκτός και αν η κοινωνική προσφορά ορίζεται από άλλες παραμέτρους…από άλλους!  
Για το θέμα της διακοπής του νυκτερινού δρομολογίου Φλώρινα – Αθήνα, ζητήσαμε από το ΚΤΕΛ Φλώρινας να μας ενημερώσει για τη κίνηση του δρομολογίου. Οι διαπιστώσεις μας ήταν απογοητευτικές! Αν εξαιρέσει κανείς τις ημέρες των εορτών, κατά μέσον όρο οι επιβάτες με το πρωινό λεωφορείο είναι 8 – 10  καθημερινά και από αυτούς οι μισοί κατεβαίνουν στη Λάρισα. Το βραδινό δρομολόγιο μετά βίας ξεπερνά του 5 επιβάτες, από τους οποίου οι 3 κατεβαίνουν στη Λάρισα! Έχουν υπάρξει και δρομολόγια με 2 επιβάτες!!!
Αναρωτιέται λοιπόν, ο κάθε εχέφρων: «Ποια είναι η επιχείρηση που συνειδητά θα ήθελε να λειτουργήσει με παθητικό»;
Εμείς ευχόμαστε στη Φλώρινα να μείνει ο κόσμος. Για να υπάρχει κίνηση και ζήτηση και στην αγορά, και στο  ΚΤΕΛ και στο τρένο και παντού. Αλλά να υπάρχει κόσμος και να έχει και αγοραστική δύναμη. Αν δεν υπάρχουν αυτές οι προυποθέσεις , τίποτα δεν θα μπορεί να  λειτουργήσει επαρκώς. 
Για την απομόνωση της Φλώρινας, σίγουρα δεν φταίει το ΚΤΕΛ.  Υπάρχουν χίλιοι δυο άλλοι λόγοι, που δεν είναι του παρόντος να τους εκθέσουμε! Η απομόνωση  θα αρθεί μόνο εάν υπάρξει ανάπτυξη! Δυστυχώς όμως εδώ, αντί για ανάπτυξη υπάρχει συρρίκνωση σχολών, υπηρεσιών, στρατιωτικών μονάδων και ότι άλλο θέλεις! Γι αυτό και λιγοστεύουμε σε ανθρώπινο δυναμικό, ακόμα και σε δρομολόγια!

Ντόρη Κουτουράτσα        

 

12 comments :

Ανώνυμος είπε...

Γύρω γύρω στο ΚΤΕΛ γυρίζουν κάποιοι κοτσομπόληδες χωρίς κουκούτσι μυαλό και λένε ότι να ναι.
Σχολιάζουν τους πάντες και τα πάντα, Να τους μαζέψουν

Ανώνυμος είπε...


ΤΟ ΚΤΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ, ΑΣΦΑΛΗ ΤΑΞΙΔΙΑ . ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΜΑΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΑΛΛΑ ΚΑΛΟΣ ΛΟΓΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ. ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΔΕΝ ΒΛΕΠΑΝ ΟΤΙ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ PRIVE : ΓΙΑΤΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΣΒΑΡΝΑ ΤΑ ΜΠΛΟΚ ΚΑΙ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΑ ΕΣΩΨΥΧΑ ΤΟΥΣ; ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΚΤΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΟΝΟΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΜΕΤΟΧΩΝ . ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΡΤΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ;

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή Ντορη θα μου επιτρέψεις τον αντίλογο. Το ΚΤΕΛ ασφαλώς και επιδοτείται από το Κράτος τόσο ως προς τα δρομολόγια όσο και ως προς την ανανέωση του στόλου. Προς τούτο μάλιστα υπάρχει και ειδικό αποθεματικό στο Υπουργείο. Επίσης έχουν εξασφαλίσει την μονοπωλιακή εξυπηρέτηση του κοινού. Συνεπώς ή θα πρέπει να επιτραπεί και σε άλλους ιδιώτες να κάνουν δρομολόγια ή θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι θα γίνονται δρομολόγια και σύμφωνα με τις κοινωνικές ανάγκες. Έχω ταξιδέψει πολλές φορές με το βραδινό δρομολόγιο και ελάχιστες φορές είμασταν κάτω από 20 άτομα ενώ στην Λάρισα ανέβαινε ή κατέβαινε πολύς κόσμος. Μάλλον θέλουν να μεγαλώσουν τα κέρδη τους και όχι να μειώσουν το παθητικό τους.

Ευτέρπη

Εφημερίδα Κρουά - Κρουά είπε...

Αγαπητή Ευτέρπη, σαφώς και επιτρέπεται ο αντίλογος. Έάν έχεις στοιχεία για την κρατική επιδότηση σε δρομολόγια θα ήταν χρήσιμο μας τα δώσεις, διότι κάτι σχετικό δεν έχουμε βρεί, εκτός από τη συνεργασία σε μαθητικά δρομολόγια που έχουν βάλει όλα τα ΚΤΕΛ της Ελλάδας. Ως προς την επιδότηση του στόλου , ενδεχομένως από Ευρωπαϊκά Προγράμματα να υπάρχει επιδότηση όπως και για πολλές ιδιωτικές επιχειρήσεις διαφόρων αντικειμένων δραστηριότητας. Επειδή, ότι γράφω , το ψάχνω πολύ πριν, από τις καταστάσεις επιβατών που έθεσε το ΚΤΕΛ στη διάθεσή μας, δεν προκύπτει μεγάλος αριθμός επιβατών στο βραδυνό δρομολόγιο. Εξαίρεση υπάρχει τη περίοδο των εορτών, αλλά αυτό δεν αποτελεί τον συνήθη κανόνα. Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να αντιπαρατεθώ σε όσα γράφεις, αλλά δίνω μεγαλύτερη βαρύτητα σε στοιχεία παρά σε ένα ανώνυμο σχόλιο. Μετά χαράς θα δημοσιεύσουμε στοιχεία, εάν μας στείλεις.

Ανώνυμος είπε...

Ότι καπνίσει στον καθένα αυτό γράφει.. Γράφει λοιπόν η Ευτέρπη ή Φροξυλάνθη "Μάλλον θέλουν να μεγαλώσουν τα κέρδη τους και όχι να μειώσουν το παθητικό τους". Βρε κορίτσι μου είχες ποτέ μαγαζί για να ξέρεις;

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΣΩ ΚΟΖΑΝΗΣ ΠΑΕΙ ΒΡΑΔΥΝΟ ΚΑΘΕ ΒΡΑΔΥ ΑΘΗΝΑ ΣΤΙΣ 10 ΚΑΙ ΦΤΑΝΕΙ ΠΡΩΙ ΣΤΙΣ 5.

ΕΝΑΣ ΣΟΥΡΔΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ

Ανώνυμος είπε...

Στό Αμύντιο κανείς δε τους γουστάρει.
Διώξανε τον Αμιντιώτη στο εκδοτήριο και φέρνουν εκδότες απ τη Φλώρινα

Ανώνυμος είπε...

Αλλάξανε και το βραδυνό από Θεσ/κη. Αντί 8.30 βράδυ από Θεσ/κη το κάνανε 7 το απόγευμα, να μη μπορεί κανείς να τελειώσει δουλειά απογεματάκι.

Ανώνυμος είπε...

Mια πρόταση από έναν φοιτητή: τουλάχιστον να έχει βραδινό λεωφορείο για Αθήνα Παρασκευή βράδυ από Φλώρινα και Κυριακή βράδυ από Αθήνα

Ανώνυμος είπε...

Τι σημαίνει δεν έχει κίνηση και κόβω το δρομολόγιο; Ας αγοράσουν μικρά λεωφορεία που να ανταποκρίνονται στην πραγματική ζήτηση αντί να πηγαινοέρχονται άδειοι. Αλλιώς ας αφήσουν το μονοπώλιο που με τόσο ζήλο υπερασπίζονται για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί ο κόσμος.

Ανώνυμος είπε...

Toulaxiston dio vradina

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΔΕΝ ΦΤΑΕΙ ΤΟ ΚΤΕΛ ΓΡΑΦΕΙΣ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΝΤΟΡΙΣ. ΚΙ ΟΜΩΣ.
ΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥΤΑΞΙΔΕΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΑΡΜΕΝΟΧΩΡΙ ΠΧ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ;
ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ, ΜΕ ΟΤΙ ΑΝΑΛΟΓΕΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ!

Δημοσίευση σχολίου