4:10 μ.μ.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ: ΟΙ «ΠΑΛΙΟΙ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ»

Posted by Εφημερίδα Κρουά - Κρουά |





Λάβαμε το παρακάτω ερώτημα από αναγνώστη μας. Θα χαρούμε να δημοσιεύσουμε και τον αντίλογο.
Πάγια τακτική μας είναι να δημοσιεύουμε κείμενα που μας έχουν σταλεί επώνυμα, ακόμη και όταν δεν δημοσιεύουμε το όνομα αυτού που μας το έστειλε.
Κρουά-Κρουά




ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ: ΟΙ «ΠΑΛΙΟΙ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΕΣ»

Κατηγορήθηκα ότι «παπαρολογώ», όταν έγραψα πρόσφατα για τις σχέσεις Ρωσίας-Φλώρινας. Προφανώς «παπαρολογείς», όταν δεν «λιβανίζεις», δεν παρουσιάζεις μόνον την ορατή πλευρά (αυτήν που θέλουν να βλέπει ο κοσμάκης), ή μόνον την «καλή» πλευρά. «Παπαρολογείς» ακόμη περισσότερο όταν θέτεις ερωτήματα σχετικά με την ομάδα των αυτοαποκαλουμένων «παλιών Φλωρινιωτών» ή «αστών» της Φλώρινας, που είναι σε μεγάλο βαθμό ταυτισμένη με τον ΦΣΦ «Ο Αριστοτέλης».

Για να μην σου λένε ότι «παπαρολογείς», πρέπει να μην θέτεις ερωτήματα και πρέπει να «προσκυνάς» όποιον έχει επιβληθεί «άνωθεν», από το «αθηνοκεντρικό κράτος» (δηλαδή από το κράτος του αντιδημοκρατικού και ανελεύθερου παρασκηνίου που κυριαρχεί στην Αθήνα, δηλαδή το «βαθύ κράτος», το παρακράτος, δια του οποίου η «ξενοκρατία» έχει κυριαρχήσει στην Ελλάδα από το 1821). Για να είσαι «καλός» και να σε αφήσουν «να πάς μπροστά», πρέπει να υποταχθείς στην οποιαδήποτε ομάδα ανθρώπων λειτουργεί ως στήριγμα και βραχίων του «αθηνοκεντρικού κράτους», ως κομμάτι του, ως «τοπικό υποκατάστημά» του. Τότε είσαι «καλός» και πας μπροστά. Αν δεν είσαι τέτοιος, είσαι επικίνδυνος για το «αθηνοκεντρικό κράτος» και τα κατά τόπους «υποκαταστήματά» του. Έτσι, προωθούνται οι ανίκανοι και διεφθαρμένοι, που όμως είναι «δικά τους παιδιά», δηλαδή «προσκυνημένοι» και οι άλλοι σαμποτάρονται.

Αυτή η αναξιοκρατία αποτελεί και τον λόγο που τίποτα δεν προχωράει στην Φλώρινα, αλλά και στην Ελλάδα. Αλλά βέβαια, κανείς δεν μιλάει γι’ αυτό!

Ας πούμε μερικά πράγματα για την ιστορία της Φλώρινας, από όπου φαίνεται το πώς λειτούργησε το τοπικό υποκατάστημα του «αθηνοκεντρικού κράτους».

Το 1912 η περιοχή της Φλώρινας απελευθερώθηκε από τους Τούρκους. Ήδη πριν την απελευθέρωση είχε αποτραπεί η προσπάθεια της Βουλγαρίας, να αντικαταστήσει την Τουρκία στην θέση του δυνάστη. Τότε ακόμη δεν είχε εφευρεθεί το δήθεν «Μακεδονικό» έθνος. (Εφευρέθηκε αργότερα από τους κομμουνιστές ως «σλαβομακεδονικό» και μετά την πτώση του κομμουνισμού μετονομάσθηκε από τις ΗΠΑ σε «αρχαιο-Μακεδονικό». Ο «μακεδονισμός» χρησιμοποιήθηκε σαν εργαλείο από τους κομμουνιστές του τότε, όπως χρησιμοποιείται και από τους «καπιταλιστές» του τώρα. Τι σύμπτωση!)
Στο παρελθόν όποιος αρνιόταν να υποταχθεί στο «αθηνοκεντρικό κράτος», χαρακτηριζόταν «κομμουνιστής» (ακόμη και εάν δεν ήταν κομμουνιστής). Αν ήταν «ντόπιος» χαρακτηριζόταν και «βούλγαρος» (ακόμη και αν δεν ήταν «βούλγαρος»). Σήμερα, όποιος αρνείται να υποταχθεί στο «αθηνοκεντρικό κράτος» θεωρείται «ακροδεξιός» - «ναζί» - «εθνικιστής» (και βεβαίως «γραφικός», «γελοίος», «παπαρολόγος» κλπ), ακόμη κι’ αν δεν είναι.
Στο παρελθόν, όποιος χαρακτηριζόταν «κομμουνιστής» ή «βούλγαρος», δηλαδή «εχθρός του αθηνοκεντρικού κράτους» υπέφερε (τον σκότωναν, τον φυλάκιζαν, τον εξόριζαν, του άρπαζαν τα χρήματα και την περιουσία, βίαζαν την γυναίκα του και την κόρη του, τον βασάνιζαν). Σήμερα η εξουσία δεν τολμάει (ακόμη;) να χρησιμοποιήσει βία αυτής της μορφής και τόσο απροκάλυπτα. Χρησιμοποιεί άλλες μορφές «βίας» (π.χ. ανεργία, φτωχοποίηση, υπέρμετρη φορολόγηση).

Αυτά τα έκαναν διάφορα καθάρματα, καιροσκόποι - ρουφιάνοι, οι οποίοι εμφανίζονταν ως «καλοί πατριώτες», που δήθεν έκαναν ό,τι έκαναν για το καλό της Πατρίδας, ενώ στην πραγματικότητα το έκαναν από φθόνο και για να ωφεληθούν προσωπικά οι ίδιοι. Έτσι δυσφημίστηκε ο «πατριωτισμός». Καταπίεζαν ανθρώπους που γνώριζαν ότι δεν θα αντιδρούσαν, είτε γιατί δεν είχαν την δυνατότητα, είτε γιατί δεν «το ‘λεγε η καρδιά τους». Τα καθάρματα, όπως όλοι οι θρασύδειλοι, καταπίεζαν τους αδύναμους και τους φτωχούς, ενώ τους ισχυρούς (ακόμη και αν ήσαν «κομμουνιστές» ή «βουλγαρίζοντες») δεν τους πείραζαν. Η τεράστια πλειοψηφία αυτών των καθαρμάτων δεν ήταν «ξένοι», «φερτοί». Ήταν άνθρωποι του τόπου μας, συγχωριανοί, γείτονες, συγγενείς, μέχρι και αδέλφια των καταπιεζομένων.
Σημειωτέον ότι, αυτά τα καθάρματα πριν γίνουν «καλοί Έλληνες πατριώτες», ήταν συνεργάτες των Βουλγάρων, πριν από αυτούς των Τούρκων και γενικά οποιουδήποτε ισχυρού. Τέτοιους ελεεινούς καιροσκόπους προσεταιρίστηκε το Ελληνικό κράτος!!!!

Μετά την απελευθέρωση του 1912 τα καθάρματα έκαναν ό,τι έκαναν σε συνεργασία με ανίκανους και διεφθαρμένους δημοσίους υπαλλήλους, που είχε στείλει εδώ το αθηνοκεντρικό κράτος μετά την απελευθέρωση. Ασφαλώς και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν ήταν ανίκανοι και διεφθαρμένοι. Αλλά οι ανίκανοι και οι διεφθαρμένοι ήταν αρκετοί, ώστε να υπάρξει φοβερή καταπίεση. Οι ικανοί και οι μη-διεφθαρμένοι υπάλληλοι ανεχόντουσαν, δυστυχώς, την κατάσταση.
Και όλα γινόντουσαν με την ανοχή (ίσως μερικές φορές και με την συνεργασία) ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ τοπικών πολιτικών προσώπων.

Σχεδόν κανείς δεν ενδιαφερόταν για τους καταπιεζομένους αδύναμους και φτωχούς. Οι λίγοι που είχαν τα κότσια να αντιδράσουν, απλώς ήταν πολύ λίγοι και εκτός «συστήματος εξουσίας» για να μπορέσουν να διορθώσουν την κατάσταση. Το μόνο που κατάφερναν να κάνουν ήταν να αποτρέπουν το κακό περιστασιακά και προσωρινά. Όταν τα καθάρματα έβλεπαν αντίδραση και φοβόντουσαν αντίποινα, μαζεύονταν.
Στο μεταξύ το αθηνοκεντρικό κράτος δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να σκεφτεί ότι είχε αντικαταστήσει τους Τούρκους δυνάστες με νέους δυνάστες, δηλαδή τα καθάρματα και τους ανίκανους και διεφθαρμένους κρατικούς λειτουργούς.

Ενώ ο τοπικός πληθυσμός στην πλειοψηφία του υπέφερε από τα καθάρματα, στην Φλώρινα ήλθαν και εγκαταστάθηκαν Έλληνες πρόσφυγες, προερχόμενοι από το γειτονικό Μοναστήρι της ΠΓΔΜ και από τα χωριά του Μοναστηρίου. Οι περισσότεροι πρόσφυγες προέρχονταν από τα χωριά του Μοναστηρίου και όχι από την πόλη του Μοναστηρίου. 
Ορισμένοι από τους πρόσφυγες αυτούς ήταν μορφωμένοι, καλλιεργημένοι και επιτυχημένοι. Οι περισσότεροι δεν ήταν. Οι περισσότεροι δεν διέφεραν από τον μέσο Φλωρινιώτη σε τίποτα. Αυτοί που ήταν μορφωμένοι, καλλιεργημένοι και επιτυχημένοι, δεν χρειάζονταν την βοήθεια του αθηνοκεντρικού κράτους για να καθιερωθούν και στην Φλώρινα. Οι άλλοι, οι πολλοί όμως …..
Αυτοί οι πολλοί, άρχισαν να χρησιμοποιούν τους λίγους καλλιεργημένους σαν κάλυμμα, κατά την λογική του: «το μπουζούκι είναι όργανο, ο χωροφύλακας είναι όργανο, άρα ο χωροφύλακας είναι μπουζούκι». Δηλαδή έλεγαν: «ο κύριος Χ είναι καλλιεργημένος και επιτυχημένος, ο κύριος Χ είναι Μοναστηριώτης, εγώ είμαι από χωριό του Μοναστηρίου άρα είμαι Μοναστηριώτης, άρα αφού είμαι Μοναστηριώτης και εγώ είμαι και καλλιεργημένος και επιτυχημένος».
Αυτήν την λογική ενστερνίστηκε και το αθηνοκεντρικό κράτος. Πείστηκε ότι οι πλειοψηφία των ιθαγενών της περιοχής της Φλώρινας (Έλληνες) είναι «εθνικώς ύποπτοι», ξεχνώντας ότι αυτοί οι ιθαγενείς έκαναν τον Μακεδονικό αγώνα. Το αθηνοκεντρικό κράτος που φυλάκισε έναν Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, θα υπολόγιζε τον κάθε Πέτκο και Τράϊκο της Φλώρινας; Το αθηνοκεντρικό κράτος επίσης πείστηκε ότι οι μόνοι «καλοί Έλληνες» είναι οι πρόσφυγες από τα χωριά του Μοναστηρίου (Έλληνες), μαζί με τα καθάρματα (Έλληνες) και τους δημοσίους υπαλλήλους (Έλληνες). Κι’ έτσι άρχισε άλλη μια τραγωδία του Ελληνισμού, με Έλληνες να πολεμούν άλλους Έλληνες για το ποιος θα είναι αρχηγός.
Το αθηνοκεντρικό κράτος δημιούργησε μια ηγετική ομάδα στην Φλώρινα, την οποία στελέχωσε με ανθρώπους που προέρχονταν από τους πρόσφυγες χωρικούς του Μοναστηρίου και από τα ιθαγενή καθάρματα. Διορίστηκαν δημόσιοι υπάλληλοι (οι υπάλληλοι τότε είχαν τεράστια εξουσία και υψηλούς μισθούς). Βοηθήθηκαν να γίνουν έμποροι και να πλουτίσουν. Προωθήθηκαν στην πολιτική και εξελέγησαν σε αξιώματα. Έτσι, αρκετοί φτωχοί χωρικοί από τα χωριά του Μοναστηρίου έγιναν «κάποιοι», με την βοήθεια του αθηνοκεντρικού κράτους.
Επιπλέον, αυτό-αναγορεύτηκαν σε «αστούς», για να ξεχωρίζουν από τους Φλωρινιώτες, τους οποίους θεωρούσαν «χωριάτες». Δεν ήθελαν να θυμούνται ότι ήταν και οι ίδιοι «χωριάτες» από τα χωριά του Μοναστηρίου. Επίσης, αυτό-αναγορεύτηκαν και σε «παλιούς Φλωρινιώτες». Είναι αστείο να ακούς μερικούς να μιλάνε ως απόγονοι παλιών «ευγενών», «αστικών» έως «αριστοκρατικών» οικογενειών, ενώ είναι απόγονοι «χωρικών» της περιφέρειας Μοναστηρίου (πράγμα που δεν είναι κακό). Δεν θέλουν να θυμάται κανένας ότι έγιναν «κάποιοι» λόγω της εύνοιας του αθηνοκεντρικού κράτους (αυτού του ιδίου που καταπίεζε τους καθ’ εαυτού Φλωρινιώτες).
Ενώ είναι απλώς αστείο να βλέπεις ορισμένους να κάνουν αγώνα να πείσουν ότι είναι «αστοί» (δηλαδή «μη-χωρικοί»), είναι τραγικό να τους ακούς να ισχυρίζονται ότι αυτοί, οι πρόσφυγες του 1912, είναι οι «παλιοί Φλωρινιώτες». Δηλαδή πριν αυτούς δεν υπήρχαν άλλοι εδώ; Τι έγιναν αυτοί «οι άλλοι»; Όλοι μετανάστευσαν (δηλαδή διώχτηκαν);

Γιατί τόσος αγώνας να σβηστεί η ανάμνηση των πράγματι παλιών Φλωρινιωτών;
Σε αυτήν την (ελέω αθηνοκεντρικού κράτους) νέα ηγετική ομάδα της Φλώρινας μετείχαν και καλοί άνθρωποι. Μετείχαν όμως και άνθρωποι που συνεργάστηκαν με καθάρματα και έχουν κάνει κακό. Οι οποιοδήποτε καλοί άνθρωποι δεν προστάτεψαν τον τοπικό πληθυσμό από την καταπίεση. Η καταπίεση είναι ένα αναμφισβήτητο γεγονός.
Πρέπει να γίνει αντιληπτό το ποια ήταν η πολιτική του αθηνοκεντρικού κράτους στην Φλώρινα. Η πολιτική αυτή ήταν:
Πρώτον, το να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΜΙΑ ΗΓΕΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΠΟ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ, ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ.
Δεύτερον, το ΝΑ ΣΒΗΣΘΕΙ Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΙΩΝ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΩΝ.
Για να αντιληφθούμε το τι κρύβεται πίσω από αυτήν την πολιτική επιλογή πρέπει να συνειδητοποιήσουμε το τι εστί «αθηνοκεντρικό κράτος». Για αρχή ας αναλογιστούμε ότι το αθηνοκεντρικό κράτος ενώ κάποτε εμφανιζόταν ως ανυποχώρητο σε θέματα Ελληνικότητας, σήμερα (από την πτώση του κομμουνιστικού συστήματος και μετά), χαϊδεύει όποιον δηλώνει μη-΄Ελληνας και μη-Χριστιανός. Κάποτε την κατηγορία «εαμο-βούλγαρος» την είχε ψωμοτύρι για τους ντόπιους Φλωρινιώτες. Μέχρι που ξαφνικά μια μέρα, στις αρχές τις δεκαετίας του 1990, ακούσαμε στην ΕΤ3 τον «πατριάρχη» του «πατριωτισμού» στην Φλώρινα, να δηλώνει ότι «οι ντόπιοι είναι οι καλύτεροι Έλληνες»!!! Τον ίδιο άνθρωπο που επί δεκαετίες ήταν φανατικός προστάτης της Ελλάδος από «εαμο-βούλγαρους», στους οποίους κατέτασσε την πλειοψηφία των ντοπίων!!!! Και από τότε βλέπουμε τον οποιονδήποτε δηλώνει «μη-Έλληνας Μακεδόνας» να τον χαϊδεύει το «αθηνοκεντρικό κράτος», το τοπικό του υποκατάστημα της Φλώρινας και οι κάθε είδους βραχίονές του.
Τυχαίο; Δεν νομίζω!

Για το καλό των Φλωρινιωτών έγινε αυτό; Είναι καλό το να το να ξεφύγει το πλοίο από την «Σκύλλα». Αλλά μήπως το πάνε στην «Χάρυβδη»; Πολύ πιθανόν, δεδομένου ότι οι καπεταναίοι του πλοίου είναι πάντα τα ίδια πρόσωπα (ή τα παιδιά τους)!

Και ως αστείο ας σας μεταφέρω το τι είπε Φλωρινιώτης, γόνος παλιάς Μοναστηριώτικης οικογένειας (πράγματι αστικής, που δεν είχε ανάγκη το αθηνοκεντρικό κράτος), όταν ρωτήθηκε γιατί δεν μετέχει ενεργά στην δραστηριότητα του «Συλλόγου Μοναστηριωτών και πέριξ». Είπε: «Δεν έχω πρόβλημα με τους Μοναστηριώτες, αλλά με τους ‘πέριξ’!»


ΠρομΥθεύς Αδέσμευτος

22 comments :

Ανώνυμος είπε...

Εκκωφαντική σιωπή!!!! Κανένα σχόλιο!!!! Από κανέναν!!!! Ντόρη και πάλι έκανες διάνα. Και αυτό γιατί ενώ ένα δημοσίευμα έχει αγγίξει ένα ευαίσθητο σημείο όταν όλοι ξεκατινιάζονται και τα σέρνουν ο ένας στον άλλον. Αλλά όταν υπάρχει εκκωφαντική σιωπή, τότε δεν έχεις αγγίξει απλά ένα ευαίσθητο σημείο, έχεις κάνει ηλεκτροσόκ. Κάποιοι πονάνε πολύ, κάποιοι φοβούνται πολύ, κάποιοι μηχανορραφούν πολύ. Και όλοι σφυρίζουν αδιάφορα. Μπράβο Ντόρη!

Περήφανος ντόπιος είπε...

Βρε Ντόρη κι' εσύ βλάχα είσαι και Μοναστηριώτισα. Τι συμβαίνει; Έχουμε εμφύλιο πόλεμο μεταξύ των βλάχων της Φλώρινας; Μοναστηριώτες-Μοναστηριώτες κατά Μοναστηριωτών-πέριξ. Πισοδερίτες κατά Νυμφαιωτών. Θα σφαχτείτε μεταξύ σας; Αμάν μη, προς Θεού! Αν σφαχτείτε εσείς, τι θα κάνουν οι ντόπιοι; Ποιόν θα έχουν να τους κάνει κουμάντο; Οι πόντιοι μόνον; Πως θα τους αφήσετε τους καϋμένους τους ντόπιους ακέφαλους; Τους σκεφτήκατε αυτούς; Αλλά δεν σας φοβάμαι εσάς τους βλάχους. Στο τέλος ο χρυσός θα σας ενώσει!

Ανώνυμος είπε...

Κρουά αυτά που γράφεις δεν ενδιαφέρουν εμάς τους Φλωρινιώτες. Για εμάς να γράφεις για κανένα πάρκινγκ, για κανέναν χορό, για καμιά εκδήλωση που προβάλλεί τα εμάς ή τα παιδιά μας και το πολύ-πολύ για το ποιά παντρεμένη πηδιέται με ποιόν παντρεμένο. Αυτά μας ενδιαφέρουν.

Ανώνυμος είπε...

Ο Προμηθεύς συνεχίζει τις παπαρολογίες. Σίγουρα είναι κομπλεξικός απέναντι στους ανθρώπους που έχουν προσφέρει τόσα πολλά στην Φλώρινα. "Ότι δεν φτάνει η αλεπού, το κάνει κρεμαστάρια." Περαστικά στον Προμηθέα.

Ανώνυμος είπε...

Τι λες ρε έξυπνε 10.41; Είναι ψέμματα αυτά που λέει; Δεν είναι έτσι τα πράγματα; Βγες και πες μας εσύ επώνυμα πως είναι τα πράγματα! Δεν το κάνεις όμως γιατί φοβάσαι. Ποιος ξέρει 10.41 από τι οικογένεια είσαι! Ποιος ξέρει πόσους εσύ, ο πατέρας σου και ο παππούς ρουφιανέψει και τους έχετε φάει περιουσίες. Ποιος ξέρει στην Κατοχή πόσους εβραίους κρύβατε μέχρι να σας πουν που έχουν κρυμμένα τα χρυσά και μετά τους καταδώσατε στους Γερμανούς. Εκεί θα κρύβεσαι στο σκοτάδι. Δεν έχεις τα κότσια να βγεις στο φως να σε δούμε.

Ανώνυμος είπε...

Ηλίθιε χωριάτη τολμάς να πιάσεις στο στόμα σου την οικογένεια μου; Εμείς πάντα βάζαμε την Ελλάδα πάνω απ'όλα. Εσύ μάλλον κανενας αυτονομιστής είσαι. Ηλίθιε χωριάτη.

Κώστας Ντόπιος είπε...

Ένα εξαιρετικό κείμενο, καλογραμμένο που τόλμησε να ψηλαφίσει "επί τον τύπον των ήλων" της Φλωρινιώτικης κακοδαιμονίας. Ναι, υπάγομαι (δεν ανήκω παρά μόνον στον εαυτό μου) στην συνομοταξία των εν - τοπίων (κοινώς ντόπιων) με ελεγμένο το γενεαλογικό μου δένδρο σίγουρα τρεις γενιές πριν το '12 και ξέρω από τους προγόνους μου και επί δεκαετίες το λέω, ότι η πλειοψηφία των νεοαφιχθέντων μετά το '12 και προερχομένων από τις βορείως των σημερινών συνόρων περιοχές της μιάς, ενιαίας και ελληνικότατης Μακεδονίας, φορούσαν ήσσονος ποιότητας "πίντσες" από αυτές των ενδημούντων ντόπιων ιθαγενών. Μάλιστα ορισμένοι, εν ευθέτω χρόνω μετονομάσθηκαν. Λέγεται από κάποιους ότι μας έφεραν οι αστοί του Μοναστηρίου την πάστα και την "Κοπενχάγη". Και λοιπόν; Βόμβες Χοληστερίνης. Να σας πω ότι ακόμα και σήμερα προτιμώ την παντελώς cholisterine free ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΙΚΗ λετσέρκα; Προμηθέα δώσε κι' άλλο φως. Το χρειαζόμαστε.

ΠρομΥθεύς Αδέσμευτος είπε...

Κώστα Ντόπιε, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Τι ήταν οι "πίντσες"; Τι εννοείς "ορισμένοι μετονομάσθηκαν"; Τέλος, διαφωνώ μαζί σου. Καλή η λετσέρκα, αλλά η πάστα και η "Κοπενχάγη" δεν παίζονται, παρά την χοληστερίνη.

Ανώνυμος είπε...

ΠρομΥθέα Αδέσμευτε νόμίζω πως πίντσες είναι τα καρφια

ΠρομΥθεύς Αδέσμευτος είπε...

Αν "πίντσες" ήταν τα καρφιά, τότε τι εννοεί ο Κώστας Ντόπιος λέγοντας "φορούσαν ήσσονος ποιότητος πίντσες από αυτές των ενδημούντων ντόπιων ιθαγενών;" Κώστα Ντόπιε, σε παρακαλώ, εξήγησέ μας. Με έχει φάει η περιέργεια. Ξέρεις πολλά, πάρα πολλά και ενδιαφέροντα. Μοιράσου τα μαζί μας. Είναι κρίμα την ιστορία του τόπου μας να την γράφει όπως την βολεύει μια δράκα ανθρώπων. Κρίμα μεγάλο.

Άλλος Ντόπιος είπε...

Το κείμενο το ΠρομΥθέα είναι πολύ καλό. Λέει αλήθειες που ορισμένοι δεν θέλουν να λέγονται. Έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια να "στηθεί" μια ελίτ (= ηγετική ομάδα) στην Φλώρινα, παραγκωνίζοντας τους άξιους που προέρχονταν από τους γηγενείς (εν-τοπίους ή ντόπιους). Δημιουργήθηκαν μεγάλες περιουσίες από χρήματα των γηγενών. Οι γηγενείς σαν πληθυσμιακή ομάδα αδίκως δυσφημίστηκαν, αδίκως συκοφαντήθηκαν και αδίκως κατα-ταλαιπωρήθηκαν, με πρόσχημα τους εκείνους εκ των γηγενών που παραπλανημένοι ή εξαγορασμένοι δήλωναν ότι δεν είναι Έλληνες. Αυτά τα υπέστησαν οι γηγενείς για μπορέσει να "στηθεί" αυτή η νέα ελίτ (ηγετική ομάδα). Η οποία στήθηκε, πλούτισε και έγινε ισχυρή. Αυτή είναι μια ελίτ (ηγετική ομάδα) του δοκιμαστικού σωλήνα, που δεν κατέκτησε την θέση της με την αξία της, δεν αγωνίστηκε, δεν μάτωσε, δεν προσπάθησε παρά να είναι αρεστή στην εξουσία. Ας δει ο κάθε ένας και η κάθε μία από εμάς στον κοινωνικό του περίγυρο. Ας θυμηθεί τα μαθητικά του χρόνια. Αν το κάνει θα δει ότι ουκ ολίγες μετριότητες έγιναν "κάποιοι", επειδή αυτό βόλευε την νέα ελίτ. Η γραφή του Κώστα Ντόπιου δείχνει άνθρωπο και μορφωμένο και καλλιεργημένο. Είναι βέβαιο ότι δεν ανήκει στην νέα ελίτ. Όπως επίσης είναι βέβαιο ότι ανήκει στην πραγματική, στην εν τοις πράγμασι, ελίτ της Φλώρινας, αυτήν που δεν αφήνουν να βγει στην επιφάνεια και να ωθήσει τον τόπο μπροστά. Κώστα Ντόπιε δεν είσαι μόνος σου.

Ανώνυμος είπε...

Ο μόνος φλώρος που έκανε σχόλιο είναι ο 30 Μαρτίου 6.32. Κατά τα άλλα μουγκαμάρα. Μόνο στα σκοτάδια ξέρουν να περπατάν οι ρουφιάνοι, τα βαμπίρ που μας πίνουν το αίμα.

Ανώνυμος είπε...

Χάνουμε το Βόδι και ασχολούμαστε με τις..τζουμπερίνγκες .

Ανώνυμος είπε...

"Χάνουμε το βόδι και ασχολούμαστε με τις ... τζουμπερίνγκες." Βαθιά φιλοσοφία και χρήσιμη πολιτική σκέψη!!!!! Σαν να προέρχεται από τα πέριξ.

Κώστας Ντόπιος είπε...

"Πίντσες" η "πίνκες" η "πατούνια" ήταν τα υποδήματα που αποτελούνταν από κομμάτια ενιαίου δέρματος, συνηθέστερα χοιρινού, διπλωμένου στο σχήμα του ποδιού και ραμμένου οριζόντια μπρος στο αντίστοιχο με το πόδι πάνω τμήμα τους και κάθετα στο αντίστοιχο με το πόδι πίσω τμήμα τους, στη φτέρνα. Η εξωτερική πλευρά αλείφονταν σχεδόν πάντα με λίπος για να καταστούν οι πίνκες έστω μερικώς, αδιάβροχες. Πιο εξελιγμένες μορφές είχαν ξύλινο τακούνι στερεωμένο με μικρά καρφιά (σάϊκες). Με το "ορισμένοι μετονομάσθηκαν" εννοώ ότι άλλα ονόματα, ελληνικότατα σε κάθε περίπτωση, είχαν βορείως των σημερινών συνόρων και με άλλα εμφανίστηκαν νοτίως των συνόρων για λόγους που οι ίδιοι ξέρουν (και κάποιοι κακοπροαίρετοι μπορεί να υποθέσουν). Παρεμπιπτόντως, λέμε όχι στις τζουμπερίνγκες αν και ενδημικές. Λέμε ναι στο βοδινό, επίσης εντελώς και χαρακτηριστικά ενδημικό.

Άλλος Ντόπιος είπε...

Κώστα Ντόπιε πολύ ενδιαφέροντα όλ' αυτά.......!!!!! Ιδίως τα περί μετονομασίας ορισμένων!!!!!

Ανώνυμος είπε...

δηλαδη αν γινόταν το αντίθετο και φευγαν οι Φλωρινιώτες (και τα γυρω χωριά) σαν πρόσφυγες στο Μοναστήρι, δεν θα ονομαζόταν ολοι Φλωρινιώτες? η θα λέγαν αλλοι φλωρινιώτες και αλλοι αχλαδιώτες.μελιτιώτες κλπ? και αν ορισμένοι εκ των χωρικών προοδευαν θα το χρώσταγαν σε κάποιον αστό της πόλης? τι κόμπλεξ βγάζετε ρε όρνεα? περίφανοι είμαστε για την Ελληνική,Μοναστηριώτικη καταγωγή μας και για τα χωριά μας και τα βροντοφωνάζουμε! οτι και αν καταφέρνουν οι Μοναστηριώτες(και πέριξ) στη Φλώρινα και εκτός Φλωρίνης και οσο ψηλά και αν φτάσουν δεν τα χρωστάνε σε κανεναν, μόνοι και μπεσαλίδικα και οχι τσάτσικα γιατι έχουμε τιμή και περηφάνεια..

ΠΑΡΑΛΟΓΟΣ είπε...

ΑΠΟΡΙΑ: Όλοι οι Βλάχοι, Ρουμάνοι, όλοι οι Ντόπιοι Βούλγαροι, όλοι οι Αρβανίτες Αλβανοί, όλοι οι Πόντιοι Τούρκοι. Δεν έμεινε κανένας Έλληνας στην περιοχή;

Ανώνυμος είπε...

Όχι τσάτσικα, αλλά μπεσαλίδικα! Χωρίς εξαίρεση; Και αυτοί που ρουφιάνευαν μπεσαλίδικα το έκαναν; Το έκαναν με τιμή και περηφάνεια; Και αυτοί που το έπαιζαν πότε πατριώτες, πότε ρουμανίζοντες και ρουφιάνευαν τους άλλους και αυτοί με περηφάνεια το έκαναν; Μπεσαλίδικα το έκαναν; Με την αξία τους τους πήρε ο στρατός, η αστυνομία και η ΚΥΠ και τους διόρισε, τους έδωσε έργα κλπ; Και αυτοί που κατέδιδαν τους εβραίους στους Γερμανούς επί κατοχής και σήμερα το παίζουν φιλο-ισραηλινοί το έκαναν μπεσαλίδικα, με τιμή και περηφάνεια; Αυτοί από εσάς που ήταν συνεργάτες των Γερμανών και μετά ρουφιάνοι των συμμάχων, το έκαναν μπεσαλίδικα, με τιμή και περηφάνεια; Επειδή τους βρώμικους ανάμεσά σας τους καλύπτετε γι' αυτό και πολύς κόσμος νομίζει (λανθασμένα) ότι όλοι είστε βρώμικοι.

Ανώνυμος είπε...

Παράλογε, όλοι Έλληνες είμαστε γι' αυτό και τρωγώμαστε σαν τα σκυλιά. Αν δεν είμασταν όλοι Έλληνες θα υπήρχε πιθανότητα να συνεννοηθούμε. Όλοι είμαστε Έλληνες κι' έτσι είμασταν πάντα εμείς οι Έλληνες, τρωγώμασταν μεταξύ μας. Αλλά μέρος από αυτούς Έλληνες είναι φθονερά καθάρματα, προδότες και καιροσκόποι, όπως πάντα ήταν ε΄να μέρος από εμάς τους Έλληνες. Έλληνας σημαίνει και Θεός και διάβολος μαζί.

Ανώνυμος είπε...

σχολίασα γιατι αναφέρθηκε κατι για τους Μοναστιριώτες και μαλιστα τους (περιξ) το οτι καβατζωνομαστε πισω απο άλλους αστούς Μοναστιριώτες και οτι δεν εχουμε το δικαιωμα να λεγόμαστε Μοναστηριώτες..καλό το παραμύθι σας περι ρουφιάνων στη κατοχή αλλα δεν εχει δράκο,οπως τα παραμύθια περι βολεμένων στο δημόσιο και αλλες αρλούμπες.Τους αυτονόμες δηλαδη που ειναι χρόνια καβατζες σε κρατικές θέσεις και αυτοί και τα παιδιά τους πρέπει να τους πέρνει η μπάλα μαζικά και αυτούς και τους συχωριανούς τους ετσι? γιατι αυτοί και αν καλύπτουν ο ενας τον άλλον!!.Απλα ορισμένοι επιλεκτικά βγαζουν χολή για τους Έλληνες βλάχους του Μοναστηρίου.τέλος παντων βαριέμαι να διαφωνώ απο δω μεσα και να αερολογώ απλά για την ντάνγκαρα.ουτε δημόσιος υπαλληλακος είμαι ουτε και βολεμένος στον κρατικό μηχανισμό και αυτες οι ανακρίβιες και οι κατινιές που γραφονται με προσβάλουν..

ΠρομΥθεύς Αδέσμευτος είπε...

Ή δεν ξέρεις να διαβάζεις ή δεν καταλαβαίνεις 4-4-16 6.45 μμ. Το άρθρο δεν λέει ότι όλοι οι πέριξ ήταν έτσι. Λέει απλά ότι υπήρξαν και τέτοιοι και ότι πολλοί τέτοιοι στελέχωσαν την δομή εξουσίας. Δικαίωμα να λέγεστε "Μοναστηριώτες" έχετε (αρκεί να αναφέρετε ότι ναι μεν "Μοναστηριώτες", αλλά από "τα πέριξ", γιατί το κρύβετε;) Το να το παίζετε αριστοκράτες είναι γελοίο. Το να το παίζετε "παλιοί Φλωρινιώτες" είναι περίεργο έως ύποπτο. Ψέμματα είναι τα περί ρουφιάνων στην Κατοχή; Για ρώτα να μάθεις! Οι "αυτονόμες" που άρχισε να τους χαϊδεύει και να τους προωθεί το Ελληνικό παρακράτος μετά το 1990 δεν είναι καλύτεροι από τους τέτοιους Μοναστηριώτες (πέριξ και μη). Επειδή δεν σου κόβει αρκετά, στο κάνω λιανά. Το πρόβλημα δεν είναι ότι υπήρξαν και υπάρχουν Έλληνες καθάρματα και καιροσκόποι (είτε αυτοί είναι Μοναστηριώτες, είτε πέριξ, είτε αυτονόμες, είτε πόντιοι, είτε Κρήτες, είτε ο,τιδήποτε). Το πρόβλημα είναι ότι το Ελληνικό παρακράτος κατά κανόνα (όχι πάντα) προωθεί καθάρματα και καιροσκόπους. Και επίσης ότι όσοι συγκαλύπτουν καθάρματα και καιροσκόπους κάνουν "κλίκα" που κάνει κακό στην Ελλάδα. Πόσο πιο λιανά να στο κάνω;

Δημοσίευση σχολίου